Zondag 21 augustus 2011

Laatste vakantiedag. Heerlijk uitslapen. Guusje had een goede nachtrust. Wat gaan we doen vandaag? Niet veel. Een rustdag. Tweemaal een terrasje. ‘s Middags De Zeven Geitjes in Tilburg. ’s Avonds de FinanciĆ«n in Loon op Zand.


Loes en Guusje


Voor onze basisschoolkinderen sluiten we de vakantie na het avondeten af met midgetgolf. Anton, Guusje en Loes hebben er zin in. Het begint gezellig. Bij de eerste baan slaat Guusje een hole-in-one. Vanaf de tweede baan ontstaat er onenigheid tussen onze kinderen over de puntentelling. Yvonne en ik bemiddelen.

Morgen begint Guusje aan de vierde cyclus chemo. Een cyclus duurt vier weken. Drie maandagen chemo gevolgd door een maandag rust. Ik ga met onze dochter naar Amsterdam. De eerste keer zonder Yvonne. Zij gaat werken.
Vanavond maken we een lijstje van medicijnen die we nodig hebben. Daarnaast een overzicht met vragen voor artsen. Hoop dat de chemo zonder problemen verloopt.

Soms denk ik terug aan begin juni. Guusje was net uit het ziekenhuis. Ik vroeg op school of het mogelijk was dat Guusje’s groep komend schooljaar een lokaal zou krijgen op de begane grond. In mijn hoofd spookte ‘misschien haalt ze het einde van de zomervakantie niet’.
Vandaag einde zomervakantie. Een mijlpaal bereikt. Volgende bestemming: herfstvakantie.