Vrijdag 16 september 2011

Yvonne is vandaag vrij. Ze gaat met Guusje naar IJmuiden. Daar wordt onze dochter geïnterviewd. Het artikel verschijnt in het kerstnummer van Libelle. Er worden ook foto’s gemaakt.

Tijdens het interview valt het Yvonne op dat Guusje heel goed weet te verwoorden wat er allemaal is gebeurd. Van het eerste bezoek aan de huisarts tot de dag van vandaag. Ze herinnert zich ‘alles’.

Verder valt op dat Guusje aan de interviewster, visagiste en fotografe precies aangeeft wat ze wel en wat ze niet wil. Ze is veranderd. Voorheen bedeesd. Nu weerbaar.

Als ik bij school in de auto stap op weg naar huis, zie ik op mijn iPhone een tweet voorbijkomen van Marleen, de dame die Guusje vandaag interviewde.

Krachtig, guitig en n lekker kritisch fotomodel: #kanjerguusje ik vond je een kanjer vandaag!

Na het interview brengen Yvonne en Guusje een bezoek aan Anja en Xena. Koffie en zelfgebakken lekkernijen. Ze spreken af om een keer samen taarten te bakken. Anja’s passie.

Rond 6 uur zijn Yvonne en Guusje thuis. Op tijd voor het avondeten. Het is weekend. Ik ben moe. Het liefst zou ik het hele weekend niets doen. Dat gaat niet lukken. Druk weekend voor de boeg. Te beginnen met een verjaardag van onze zoon Anton. Hij wordt twaalf. Dat wordt zingen morgenochtend.