Dinsdag 10 januari 2012

Op tijd uit bed. Ik loop naar beneden. In de bijkeuken hangt een bord. Daarop staat wie ’s ochtends de hond uitlaat. Ik ben vergeten na de vakantie het bord in te vullen. Wie laat de hond uit? Onze oudste drie kinderen kijken me allemaal aan met een blik vol ongeloof. Hun naam staat niet op het bord. Zij moeten het eerste lesuur op school zijn. Jammer pap. Je moet het zelf doen. Mama moet ook weg. Naar haar werk.

Gelukkig kan ik bij Oracle thuiswerken. Om 10 uur de auto in. Op weg naar Utrecht. Als ik de auto uitstap, kijk ik op mijn telefoon. Een e-mail van Omroep Brabant. Een uitnodiging voor een interview in het programma Onder Ons. Ik ken het programma niet. Ik bel de redacteur en besluit mee te werken.

Even later ontvang ik een e-mail voor het interview bij Omroep Brabant. Hierin  een kledingvoorschrift. Een overhemd met ruitjes en een zwarte trui zijn niet geschikt voor TV. Wat heb ik aan? Een overhemd met ruitjes en een zwarte trui. Dat wordt thuis eerst omkleden voordat ik naar de studio rijd.

Thuis is er altijd veel te doen. Hierdoor vertrek ik iets te laat van huis. De TomTom geeft aan dat ik pas tegen half 5 bij de studio van Omroep Brabant kan zijn. Ik word om kwart over 4 verwacht. Dat wordt doorrijden. Dat had ik gehoopt. De auto’s rijden in polonaise. Niks doorrijden. Aansluiten en volgen met lage snelheid. Niet goed voor mijn bloeddruk.

Als ik mij meld bij de studio, blijkt dat er voldoende tijd is. Ik word gegrimeerd door een aardige dame. Regelmatig lopen er mensen binnen. Het lijkt wel of ze allemaal mijn blog kennen.

Met presentatrice Anne-Marie Fokkens heb ik een kort voorgesprek. Ze benoemt meteen de valkuil voor het interview: dat ik 6,5 minuten volpraat na het stellen van slechts één vraag. Dat is niet de bedoeling. We hebben 6,5 minuten voor het hele interview. Wat een uitdaging voor mij.


Na het interview naar huis. Eten en uitrusten. Even bankhangen. Om half 8 klinkt de deurbel. Judith Leijtens gaat een artikel schrijven voor het blad RaboContact. Dit is een tijdschrift dat Rabobank naar haar leden stuurt. Zo wil Rabobank hulp bieden aan Stichting KanjerGuusje bij het verkrijgen van bekendheid bij zoveel mogelijk mensen. Bij Omroep Brabant zijn er 6,5 minuten beschikbaar voor een interview. Bij Judith zijn we na 2,5 uur nog niet uitgepraat.