Donderdag 12 januari 2012

Yvonne is nog niet helemaal opgeknapt. Ze gaat wel naar haar werk. Begint met twee uurtjes per dag. Ik ga ook naar mijn werk. Eerst naar Sint Oedenrode. Daar woont Suus. Ze maakte een taart voor de boekpresentatie in kaatsheuvel. Iedereen was enthousiast. Suus heeft een taart gemaakt die ik vanmiddag ga aanbieden bij Bruna in Houten. Ik ben onder de indruk.


Na een kort kopje koffie door naar Utrecht. Ik lees vaak dat ouders moeite hebben met concentreren na het overlijden van hun kind. Vraag me af of ik hier last van zal hebben. Ik merk het nog niet. Ik denk veel aan Guusje. Dat wel. Zeker als ik alleen in de auto zit.

Bruna heeft enorm geholpen om het boek van KanjerGuusje op de kaart te zetten in Nederland. Aan het einde van de middag naar het hoofdkantoor van Bruna. Samen met Jan-Willem en Frank. De een is voorzitter van Stichting KanjerGuusje. De ander eigenaar van Bruna Kaatsheuvel. We worden ontvangen door mensen die ons een warm hart toedragen. Als dank de grote taart die ik deze ochtend bij Suus heb opgehaald. Bruna heeft een verrassing voor Stichting KanjerGuusje. Een donatie van drieduizend euro. We praten gezellig over het succes van het boek.



Terug naar huis file. Ik kom pas om 7 uur binnen. Eerst eten. Daarna proberen rust te vinden. Dat valt niet mee voor mij. Altijd bezig. Aard van het beestje. Het lukt me niet om alle e-mails te lezen die tot nu toe zijn binnengekomen op boek@kanjerguusje.nl. Bijna vijfhonderd reacties. Het grootste deel moet ik nog lezen. Ik heb daar veel zin in, maar de tijd ontbreekt. Voordeel van e-mail is dat het niet wegloopt. Komt vanzelf.