Donderdag 5 januari 2012

Het stormt. Ik slaap slecht. Denk veel aan Guusje. Ik kijk al naar de wekker voordat deze afloopt. Naar Utrecht. Wat een slecht weer. Bij Oracle kun je thuiswerken. Helaas zijn er in het begin veel zaken die op kantoor moeten worden geregeld.

’s Middags contact met Jan-Willem, voorzitter van Stichting KanjerGuusje, en met de uitgever. De boekverkopen zijn hoog. Zevenduizend boeken in drie weken. Dat is heel goed nieuws voor Stichting KanjerGuusje. Vanavond de eerste bestuursvergadering. De uitgever spoort me aan om alle wijzigingen voor de tweede druk op een rijtje te zetten. Waarschijnlijk zal er vrij snel groen licht worden gegeven voor een volgende druk.

Op de terugweg staan de auto’s stil op de A2 richting het zuiden. Ik luister naar de CD met muziek van de crematieplechtigheid. Door de file ben ik pas tegen 7 uur thuis. Onze kinderen hebben gegeten. Yvonne en ik eten bij Dorien, penningmeester en secretaris van Stichting KanjerGuusje. Na het eten start de eerste bestuursvergadering van de stichting. Alle bestuursleden zijn aanwezig: Jan-Willem, Dorien en Dennis. Yvonne en ik schuiven aan als ambassadeurs.  

We hebben een hele avond nodig om alles goed op een rijtje te zetten. Het werk wordt verdeeld over de bestuursleden. Voor acties aan de inkomstenkant en projecten aan de uitgavenkant moet het een en ander worden georganiseerd. Veel enthousiaste mensen willen zich inzetten voor kinderen met kanker en hun naasten. Dat voelt goed. Stichting KanjerGuusje krijgt een eigen website. Daarop kan iedereen zien hoe geld wordt ingezameld en besteed.

Het wordt laat. Morgen thuiswerken. Voor ’s avonds staat er een signeersessie gepland in Amersfoort. Ik zie er naar uit om lezers te ontmoeten. Vandaag is in de agenda een signeersessie bijgekomen in Friesland. De agenda voor de komende weken:
6 januari Amersfoort
14 januari Rijen
21 januari Leiden
28 januari Nijmegen
4 februari Heerenveen