Maandag 13 februari 2012

Het is glad in Nederland. Veel files. Ik werk thuis. Vertrek later in de ochtend naar kantoor. Kan flink doorrijden. Yvonne bijft thuis. ’s Middags ontvangt ze twee klasgenootjes van Guusje: Ina en Vince. Samen met hun moeders.


Later in de middag belt dokter Marian, Guusjes behandelend arts. Ze is het boek KanjerGuusje aan het lezen. Ze deelt haar herinneringen en gevoelens met Yvonne.

Als ik thuiskom, heb ik weinig tijd. Snel eten. Gevolgd door een korte zit. Met een kop koffie. Daarna naar Tilburg. Yvonne gaat mee. In de auto vertel ik dat gisteren mijn tranen hoog zaten. Vandaag niet. Yvonne herkent dit: ups-and-downs.

Ik spreek bij de Social Media Club. Ik ben als extra spreker aan het programma toegevoegd. Spreektijd is een kwartier. Dat leverde mij de afgelopen dagen veel opmerkingen op. Strekking was: dat gaat jou niet lukken, Lowie. Ik vertel vanavond over de positieve kracht van social media. Ik heb veel voorbeelden. Ik kan makkelijk langer spreken dan een kwartier. Het lukt me toch om binnen de tijd te blijven. Beperk me tot enkele voorbeelden. Als ik klaar ben, lees ik mooie reacties op Twitter. Hieronder enkele voorbeelden.


Erg onder van de laatste spreker voor de pauze, @lowievangorp. Niet alleen een begenadigd schrijver maar ook een goede spreker. #SMC013
Peggy Michielsen


Prachtige voorbeelden door @lowievangorp over de kracht van #SocialMedia (ttv ziekte en om te leren van elkaar). #rasverteller #smc013
Social Media Club013


Indrukwekkend verhaal @lowievangorp over de kracht van #twitter bij de ziekte en overlijden van #kanjerguusje #smc013
Annemieke Bol


Wat ben je sterk Louis. Mooi verhaal, mooi verteld. Hoe je kracht uit het social media landschap haalt. #smc013
Paul Kemper


Een práchtig verhaal van @lowievangorp over de positieve kracht van #SocialMedia #smc013
Carmen Sparidans


In zijn verhaal bij #smc013 verwees @lowievangorp naar deze blogpost: http://hetoogvanp.nl/2011/05/we-denken-aan-guusje/het voelt als de dag van gisteren als ik het lees
Karel Wijne