Maandag 5 maart 2012

Er staat tien kilometer file en toch vertrek ik naar kantoor. Als ik op de plaats kom waar de file staat, is deze bijna opgelost. Onderweg heb ik Anja Huizinga aan de telefoon. Gisteren zijn de wenshalers geweest van Doe Een Wens. Volgens Anja was het een prettig bezoek. Anja en ik dachten, voordat onze kinderen ziek werden, dat het enkel om laatste wensen ging van terminale kinderen. Dit is niet het geval. Het gaat om de grootste wens van kinderen met een levensbedreigende ziekte. Als het meezit, is Xena aan het einde van het jaar schoon. Dan komt er een eind aan twee zware jaren. Haar grootste wens mag in vervulling gaan.


Xena en Guusje
Leukemie is levensbedreigend. Je kunt doodgaan door leukemie. Dat blijkt wel weer vandaag. Rond 4 uur krijg ik een sms dat Kevin overleden is. Er staat een bericht op Twitter en zijn moeder Andrea heeft het blog bijgewerkt. De positieve kracht van social media wordt ook nu weer zichtbaar. Veel steunbetuigingen op Twitter en Facebook. Veel lieve woorden voor Kevin op het blog. Mensen laten hun warme hart spreken. Ik ben er stil van en plaats ook een tweet.




Ter afsluiting verwijs ik naar twee blogberichten. De eerste is van Erno. Zijn zoon Mika heeft leukemie. Erno blogt dagelijks. Vandaag draagt hij zijn bericht op aan Kevin. Lees hier zijn blog.
De tweede is van Andrea. Ze maakt bekend dat haar zoon Kevin is overleden. Je leest haar bericht hier.