Woensdag 7 maart 2012

Op de A2 is een file neergezet. Ik kies voor de A27 richting Utrecht. Ik kan redelijk doorrijden. Sinds de A2 enorm is verbreed, rijd ik bijna nooit meer over de brug bij Gorinchem. Oorzaak van fileleed. Nadeel van werken in Utrecht is de reistijd. Oracle biedt de mogelijkheid om thuis te werken. Dat kan natuurlijk niet altijd. ’s Avonds ben ik pas om 7 uur thuis.

Vandaag denk ik veel aan gisteren. Een dag met bijzondere ontmoetingen. Het eindgesprek met Guusjes oncoloog. De afspraak met de psycholoog. Ontmoetingen met artsen en verpleegkundigen. Mensen die geprobeerd hebben om Guusje beter te maken. Toen dat niet meer kon, boden ze haar comfort. Ik sluit deze mensen voor altijd in mijn hart. Zo gedreven als ze zijn om kinderen beter te maken. Soms ontglipt er een kind zoals Guusje. Wat moet dat moeilijk voor ze zijn.

Op weg naar huis bel ik met Yvonne. Ze is bij kinderdagverblijf Burgemeester in Tilburg. Daar is een braderie. De opbrengst is voor Stichting KanjerGuusje. Yvonne neemt een cheque in ontvangst. De voorlopige opbrengst is 530 euro. Daarna bel ik met Dorien. Zij is bestuurslid van Stichting KanjerGuusje. We constateren dat het goed gaat met de stichting. We hebben het druk. Dorien bespreekt met mij een aantal acties die op stapel staan. Gisteravond heeft ze nog een gesprek gevoerd in Friesland. Het is prachtig dat overal mensen spontaan opstaan voor KanjerGuusje.

Als ik thuiskom, neem ik een boterham. Uitgeteld op de bank. De eindstand van de braderie is meer dan 600 euro. Ik probeer televisie te kijken, maar zit al snel op Twitter en Facebook. Stilzitten is niet mijn sterkste kant. Ik dacht een aantal jaren terug dat ik met pubers onenigheid zou hebben over de televisie. Zij hebben immers een andere smaak dan ik. Het is niet aan de orde. De televisie staat ’s avonds vaak uit. De oudere kinderen zijn actief op iPhone, iPod, iPad en BlackBerry. Televisie is een medium van vroeger. Tegenwoordig klagen we dat mensen geen krant meer lezen. Straks kijken ze ook al geen televisie meer. De wereld verandert door social media. Ik verander mee. Bijna elke avond ben ik actief op Twitter, Facebook en weblog. De maatschappij is hard. Ik hoor het zo vaak. Ik merk er weinig van. Lees de berichtjes die ik ontvang. Digitale kracht.