Donderdag 17 mei 2012

Lang uitslapen op Hemelvaartsdag. Bij het ontbijt hebben Yvonne en ik het over Guusjes verjaardag. Wat gaan we doen op woensdag 23 mei? We hebben al enkele ideeën. Vandaag vieren de ouders van Thomas zijn geboortedag. Thomas overleed anderhalf jaar geleden aan kanker. Yvonne en ik vinden geboortedag een mooiere en betere term dan verjaardag. Guusje wordt niet ouder. Ze blijft altijd 10.

Tijdens de lunch is het gezellig aan tafel. Lisa praat druk over zeil- en scoutingkamp. Ik realiseer me dat de diploma-uitreiking van Janneke tijdens het zeilkamp plaatsvindt. Als ik dit opmerk, reageert Janneke boos.
‘Waarom ga jij ervan uit dat ik mijn diploma haal? Laat ik eerst maar eens voldoendes halen voor mijn eindexamens.’
‘Ik heb vertrouwen in je. Je gaat het gewoon halen. Je doet je best. Dat zie ik.’
‘Ouders met vertrouwen zijn soms erger dan ouders zonder vertrouwen.’
De examenstress is groot.

Na de lunch vertrek ik met Yvonne en Loes naar Volkel. We zijn uitgenodigd door Thiery en Hans. We ontmoetten elkaar bij de verkiezing van Twitteraar van het Jaar. Thiery en Hans vieren vandaag de verjaardag van hun kinderen. Wij zijn uitgenodigd voor de barbecue.
Thiery noemt zich CEO van Hotel Mama. Ze schrijft met humor over haar hotel. Op haar weblog www.hotelmama.nl. Thiery wil haar blog graag uitgeven als boek. Via TenPages.com roept ze mensen op om aandeelhouder te worden. Ik koop twee aandelen. Het risico is beperkt.
Aan het einde van de middag, steekt Hans de barbecue aan. Als ik het vlees proef, blijkt dat Hotel Mama ook nog beschikt over een ster-kok.

Loes heeft de hele middag gezellig buiten gespeeld met andere kinderen. Op de terugweg wil ze de CD van Guusje horen. Ze bedoelt de muziek van de uitvaart.

Laat onze dromen nu maar komen
Geef me maar je hand
Deze mooie dag beloven
Liefde hangt boven het land
Zo mooi, zo mooi, zo onvoorstelbaar mooi
Alles wat ik zoek, is wat hier vind

Ik kijk naar rechts. Yvonne staart met vochtige ogen voor zich uit. Het was een fijne middag. Guusje zou genoten hebben. Samen met de andere kinderen.