Maandag 2 juli 2012

Ik vertrek naar kantoor. Er is een ongeval waardoor ik om moet rijden. Later hoor ik op de radio dat er sprake is van een dode. Zo kan het dus ook: flits weg, einde van je leven. Niet klaar voor de dood. Maar dat was Guusje ook niet. Wanneer ben je wel klaar?

Aan het einde van de middag rijd ik terug naar huis. Yvonne is alleen. We eten pizza. Samen op de bank. Veel mensen hebben het over genieten. Yvonne en ik vinden het maar niks. Zo stil in huis. Ik geef aan graag naar scouting te willen. Yvonne vindt het prima. We maken wel eerst samen een boswandeling.

Op het kampterrein voel ik me thuis. Ik blijf tot na twaalven. Gezellig bij het kampvuur. Omdat ik morgen moet werken, ga ik thuis slapen. In de auto richting huis denk ik aan Guusje. Ze had er gewoon bij moeten zijn.