Woensdag 28 november 2012

Loes is nog steeds ziek. Blijf ik thuiswerken? Ik heb afspraken. Daar wil ik graag naar toe. Yvonne zegt dat we haar moeder kunnen bellen. Er is iets mis met de verbinding. Oma neemt de telefoon niet op. Jammer dat ik niet naar kantoor kan. Dan meldt Lisa zich ziek. Loes is 9 en Lisa 17. Yvonne en ik besluiten dat onze zieke dames wel een ochtend alleen thuis kunnen blijven.

Aan het begin van de middag ben ik weer thuis. Ik laat de hond uit. Als ik door het centrum loop, valt het me op dat ik bijna alleen maar moeders met kinderen zie. Het is erg druk. Volgende week is het pakjesavond. Yvonne en ik moeten nog steeds inkopen doen.

Ik vraag aan Loes hoe ze zich voelt. Om half 4 worden we verwacht op de school van mama. Daar brengt Sinterklaas een bezoek. Loes geeft aan graag te willen gaan. Voelt ze zich beter? Ze zegt van wel, maar ik twijfel.

Ik rijd naar Dongen. Anton en Loes zitten bij me in de auto. Onderweg voer ik een gesprek met Nicole van de Zit-shop. Zij wil graag gesigneerde exemplaren van kanjerGuusje afnemen. Een boek cadeau bij de aankoop van een nieuw bankstel.

Yvonne werkt op het Cambreur College. Van 2003 tot 2007 werkte ik ook op deze school. Ik ken veel collega’s van mijn vrouw. Sinterklaas heeft veel aandacht voor de kinderen. Dat is fijn. Ik blijf het moeilijk vinden. In gedachten zie ik Guusje bij de Sint.

Vanavond op televisie een live-uitzending: Sta Op Tegen Kanker. Vorig jaar waren we erbij in de zaal. Ik had toen vooraf een filmpje ingesproken. Graag wil ik kijken de uitzending, maar ik heb met mijn vriend René afgesproken dat we vanavond het laatste deel gaan inspreken van het luisterboek.

Halverwege de avond zijn we klaar. Ik concludeer dat vanavond en gisteren heftig waren. Ik herbeleef emoties. Ben in gedachten heel dicht bij Guusje. René gaat de opnames bewerken en Hilde gaat binnenkort luisteren. Als zij groen licht geeft, kunnen de opnames worden aangeboden. Nog even geduld.