Vrijdag 1 juli 2011

Vandaag eerst bloedprikken en dan naar school. Het gaat snel. Iets na half 9 zit Guusje in de klas. Als de ochtendpauze begint, sta ik haar weer op te wachten voor het klaslokaal. De afgelopen week is Guusje tijdens de ochtendpauze op school gebleven. Twee keer had ze vervolgens veel pijn. Daarom heb ik vandaag met haar afgesproken dat ze niet op school blijft tijdens de ochtendpauze, maar meteen mee naar huis gaat. Dit blijkt een eenzijdige afspraak. Ik sta nog boven. Zoek naar Guusje. Kan haar niet vinden op de eerste verdieping. Ik kijk uit het raam. Wie loopt er over het schoolplein? Ons kleine blonde meisje. Na de pauze neem ik haar mee naar huis. Geen pijn deze keer. Goed dat ze zich niet aan mijn afspraak heeft gehouden. Dit denk ik, maar vertel ik haar niet.

Net na de lunch breng ik onze dochter Lisa naar school. Ze gaat een week op zeilkamp. De afgelopen dagen kon Lisa nergens anders over praten. Volgende week vrijdag keert ze terug van zeilkamp. Een dag later zal ze weer vertrekken. Dan op scoutingkamp.



’s Middags krijgen we bezoek van Nienke en Annelijn. Zij hebben in het verleden vaak op onze kinderen gepast. Onze zes bengels waren bij hen in goede handen. Ik ben druk bezig met het updaten van mijn TomTom, want vanavond staat een bezoek aan Dierenpark Amersfoort op het programma.

Via Vereniging, Ouders, Kinderen en Kanker (VOKK) hebben we kaartjes gekregen voor ‘Dreamnight at the Zoo’. Vanavond in Dierenpark Amersfoort. ’s Middags is Yvonne boodschappen wezen doen met Loes. Toen heeft Loes zich beklaagd dat we nooit meer leuke dingen doen sinds Guusje ziek is. De Dreamnight is daarom erg welkom.

Er zijn veel bijzondere kinderen. Daarom valt het niet op dat Guusje in een rolstoel zit en moeite heeft met bewegen.
Onze kinderen leven helemaal op. Zeker Guusje. Vanavond vergeet ze even dat ze ziek is.



Onze kinderen ontmoeten hun favoriete dieren. Guusje houdt van giraffen. Anton geeft de voorkeur aan olifanten.



Laat in de avond keren we terug in Kaatsheuvel. We kijken terug op een hele fijne avond met onze kinderen. Een avondje samen uit met het hele gezin. Dat was te lang geleden.