Zondag 3 juli 2011

Ik word wakker. Beetje brak van gisteravond. Lang geleden dat ik bier heb gedronken. Sinds ik weet dat Guusje ziek is, drink ik nauwelijks alcohol. Het aantal glazen bier van de afgelopen maanden kan ik op een hand tellen. Roken doe ik helemaal niet meer.

Sommige dingen veranderen niet. Op zondagochtend een boswandeling maken met Balou. Ik geniet van het zonnetje. Verstuur enkele tweets. Maak een praatje met een kennis die ook haar hond uitlaat.

Thuisgekomen voorbereidingen treffen voor de middag. Vandaag vieren Janneke en ik onze verjaardagen. Yvonne en ik hebben een beperkte hoeveelheid mensen uitgenodigd. Voornamelijk familie en buren. Meestal nodigen we heel veel mensen uit. Ook feesten doen we anders. We hopen dat het goed gaat met Guusje. Gisteren had ze veel last van pijn.

Het is een druk feestje, hoewel er minder visite is dan anders. Het is mooi weer. De kinderen spelen buiten. Guusje blijft binnen. Buiten meespelen is niet mogelijk. Na het avondeten gaan we naar de kermis. Ik heb muntjes over van gisteren. Vroeger ging Guusje vooral in wilde attracties. Hoe wilder hoe leuker. Ze wil graag in de Octopus. Gisteren hebben we deze attractie afgeraden. Yvonne en ik kijken hoe de Octopus rondjes draait. De richting is gunstig voor Guusje. Als ik naast haar ga zitten, dan wordt ze tegen mij aangeduwd. De tumor zit aan haar andere zijde. Misschien gaat het goed. Als we zeggen dat ze erin mag, is ze dolblij. 


Het gaat goed. Ze is heel vrolijk tijdens het ritje en roept lachend uit: “Ik word misselijk!” Ik schreeuw terug: “Geen probleem. Nemen we thuis gewoon een pilletje tegen de misselijkheid.”

Ik zie dat je gelukkig bent
Ik voel dat je geniet
Dichterbij
Veel dichterbij
De hemel kom ik niet