Zondag 13 november 2011

Het is tijd om de post op mijn bureau op te ruimen. Een stapel van drie weken. Van de tickets van de wensreis tot een gewijzigde ziektekostenpolis in verband met overlijden. Hieronder enkele stukken die ik tegenkom in de stapel.

De uitnodiging voor Guusje’s wensreis.




De brief die ik nodig had om Guusje per eigen auto naar huis te mogen vervoeren op zondag 30 oktober.



Bijna door de stapel heen. Yvonne roept. Ze heeft de sidetable in elkaar gezet die we gisteren kochten bij IKEA. Ik noem het steeds ‘altaar’ ter nagedachtenis aan Guusje. Bij de aanblik word ik emotioneel. Geen dochter. Enkel herinneringen. Foto. KanjerKetting. Kanjerbandje. De toverstok van Hermelien. Zweinstein. Dolfje Weerwolfje. Manden met kaarten. Kaarsjes.


Aan het einde van de middag is het druk. De intocht van Sinterklaas. Met lichtjes in de avonduren. Al jaren een belevenis. De stoet trekt langs ons huis. Onze jongste dochter Loes gaat helemaal op in het Sinterklaasfeest.



Voor onze kinderen probeer ik het gezellig te maken. Dat is best lastig. Het verlies van Guusje is duidelijk voelbaar. Zeker op een dag als vandaag.