Dinsdag 3 juli 2012

Mijn manager organiseert vandaag een uitje voor zijn team. Overdag presentaties en een gezamenlijke activiteit. Aansluitend samen dineren. Het wordt laat. Mijn collega’s gaan daarna nog op kroegentocht. Ze overnachten in een hotel. Ik ga naar huis.

Als ik van buitenaf naar mezelf kijk, dan zie ik een andere man dan vroeger. Ik kon van zo’n dag als vandaag uitbundig genieten. Ging tot diep in de nacht door. Genoot van een stevig glas bier. Vraag me af of dit ooit nog terugkomt. Ik geniet wel, maar stel me gereserveerd op. Ik besluit op tijd naar huis te gaan. Ik voel me daar goed bij.

Omdat mijn gedrag strookt met mijn gevoel, vind ik het prima zo. Ik had alleen nooit gedacht dat het verlies van Guusje zoveel impact op me zou hebben. Het is niet alleen het gemis. Het is ook de wijze waarop ik invulling geef aan mijn dag. Zelfs op een leuke dag met collega’s.