Maandag 9 juli 2012

Iedereen slaapt. Het is vakantie. Ik ben de enige die eruit moet. Ik heb een afspraak op kantoor. Beneden zit ik alleen aan het ontbijt. Ik pak de iPad. Ik kijk bij webwinkels die boeken verkopen. De website van AKO verrast me: KanjerGuusje te koop als e-book.



Al maandenlang krijg ik de vraag of KanjerGuusje beschikbaar komt voor de e-reader. Vandaag is het dan eindelijk zover. Waarom niet eerder? Dat heeft te maken met mijn drukke agenda. Ik heb hulp gekregen bij het uitbrengen van de digitale versie. De opbrengst van het e-book komt, net als bij het gewone boek, ten goede aan Stichting KanjerGuusje.

Aan het einde van de middag ben ik weer thuis. Als ik de keuken binnenstap, kijk ik op van de grote hoeveelheid cadeautjes. Yvonne staat te strijken. Ze lacht: ‘Jij weet niks voor je verjaardag, maar wij wel.’


Ik wil graag weten hoe KanjerGuusje eruit ziet op de iPad. Ik heb nog nooit eerder een e-boek gelezen. Het resultaat ziet er goed uit. Yvonne komt met het idee om het boek ook te installeren op onze telefoons.




Het is vakantie. Geen kinderen die op tijd naar bed moeten voor school. Om 8 uur komen Janneke en Loes pas thuis. Ze zijn samen naar de Efteling geweest. Janneke heeft getrakteerd op pannenkoeken. Lisa wordt om half 10 door Yvonne opgehaald in Tilburg. Onze dochter is samen met een vriendin naar de bioscoop geweest. Hans speelt een spel op de laptop. Anton heeft een film gehuurd. En ik? Ik zit boven. Ik ben aan het werk. Nog even doorbijten. Dan ben ik ook vrij. Eindelijk zomervakantie. Samen met onze kinderen. Samen zonder Guusje.