Woensdag 19 december 2012

Verslapen. Snel uit bed. Yvonne vertrekt. Onze drie middelbare scholieren hebben geen haast. Ze zijn het eerste lesuur vrij. Mijn werkplek is deze ochtend de bank in de woonkamer. Vanaf 9 uur is het stil in huis.

Om 12 uur loop ik naar de Theresiaschool. Terwijl ik op Loes wacht, raak ik in gesprek met de moeder van Vince, klasgenoot en vriend van Guusje. Zij vertelt dat ze in de auto vaak met haar zoon over Guusje praat. Het is zo moeilijk te bevatten dat ze er niet meer is.

Ik loop met Loes naar huis. Ze zegt zin te hebben in een lekker broodje. Het is een traditie op woensdagmiddag. Zij een frikandellenbroodje. Ik een ham kaas croissantje. Ik krijg het idee dat Loes het leuk vindt, als ik thuis ben. Ik vraag haar om met een vriendinnetje af te spreken, zodat ik flink door kan werken. Zij glimlacht en doet waar ze zin in heeft. Gelukkig is er deze middag een knutselactiviteit in jongerencentrum Crossroads. Daar heeft Loes wel zin in.

Morgen werk ik weer op kantoor. Samen met collega’s. Ik vind het deze week lastig om me te concentreren, als ik alleen ben. Zeker wanneer ik een training volg via het internet.

Halverwege de avond zit ik aan mijn bureau een stapel post weg te werken. Ook de zorgverzekering komt voorbij. Een nieuwe polis voor komend jaar. Eerst viel Guusje er al af. Nu komt ook Janneke er niet meer op voor. De laatste is 18 en heeft nu haar eigen zorgverzekering. Hoewel ik me niet voor kan stellen dat mensen dit uitzoekwerk leuk vinden, duik ik toch maar in de vergoedingen. We hebben nu alleen een basisverzekering, maar dan wordt rouwtherapie niet vergoed. Eens kijken welke vergoedingen er beschikbaar zijn bij aanvullende pakketten.