Dinsdag 3 januari 2012

Ik heb moeite met opstaan. Uit bed kijk ik op Twitter. Metro heeft een stuk gepubliceerd over Guusje. Een mooi artikel over het verlies van onze moedige dochter. Een dubbel gevoel.

Het gaat deze ochtend langzaam. Ik wil om 8 uur wegrijden. Het wordt een kwartier later. Gisteren zorgde het werk regelmatig voor afleiding. Ik hoop dat dit vandaag ook het geval zal zijn.

Onder werktijd word ik gebeld. Ik geef telefonisch een interview aan het Algemeen Dagblad. Een klein artikel. Publicatie waarschijnlijk morgen. Ik hoop dat alle publiciteit resulteert in meer verkochte boeken.

Terug naar huis vanuit Utrecht. Harde wind en veel regen. Opletten geblazen. Twee handen aan het stuur. In gedachten bij Guusje en bij het winnen van de titel Twitteraar van het Jaar. Het voelt dubbel.

Na het eten plof ik neer op de bank. Al snel gaat de telefoon. Pas na 9 uur ben ik klaar met bellen. Ik mag van de organisatie van de verkiezing Twitteraar van het Jaar een week Landal verloten voor zes personen. Ik roep volgers op om zich te melden. Via Twitter natuurlijk. Al snel ontvang ik veel reacties. 
Yvonne zegt: ‘Wat heb je nu weer verzonnen? Hoe gaan we kiezen uit zo ontzettend veel reacties?’ 
Ik antwoord: ‘Daar had ik beter over na moeten denken. Nu is het te laat.’


Gelukkig ontvang ik later een berichtje van de organisatie van de verkiezing Twitteraar van het Jaar. Zij helpen bij het geautomatiseerd verzamelen van alle inzendingen. Insturen kan tot morgenavond 7 uur. Loes loot daarna de winnaar. Gezellig om voor sinterklaas te spelen.