Dinsdag 17 april 2012

Hans vertrekt vandaag naar Ierland. De eerste keer in zijn leven dat hij gaat vliegen. Yvonne noemt zaken die hij mogelijk vergeet.
‘Waar is je ticket?’
‘Die houden de docenten bij zich. Speciaal voor mensen zoals ik.’
Ik ga naar mijn werk. Hoe neem je afscheid van een zoon van veertien? Omhelzen? Zoenen? Het wordt een eenvoudig ‘dag zoon’. Gevolgd door ‘veel plezier’.


Ik heb een afspraak in Amersfoort. Bij drukkerij Wilco. Als ik het bedrijf binnenloop, zie ik een kast met daarin boeken waar men trots op is. Een aangename verrassing. Ik heb ook een afspraak bij vormgevers CO2 Premedia. Beide bedrijven zorgen ervoor dat KanjerGuusje een mooi boek is. Ook bij de tweede druk. Het zijn prettige mensen om mee samen te werken. Ze tonen betrokkenheid, denken mee en hebben goede ideeën.

Mooie reacties op mijn blogbericht van gisteren. Ook van vrijwilligers die gisteravond aanwezig waren bij de lezing in het Ronald McDonald Huis. Fijn om complimenten te ontvangen van mensen die zich belangeloos inzetten voor anderen.

Vandaag veel telefoongesprekken in de auto. Bijvoorbeeld met Dorien. Haar gasterij organiseert vrijdag- en zaterdagavond een benefietdiner voor KanjerGuusje in Boijl. Dat ligt in Friesland. Er zijn kaarten beschikbaar voor elke avond. Hoop dat meer mensen gaan reserveren. De opbrengst is voor KanjerGuusje en komt dus ten goede aan kinderen met kanker. Yvonne en ik eten op zaterdagavond mee.

’s Avonds rijd ik naar Fontys in Tilburg. Daar word ik geïnterviewd door twee studenten. Ze maken een kort item voor een televisieprogramma. Aan hen de uitdaging om mij te interviewen in drie minuten.

Op de terugweg naar huis weer telefoon. Dit keer een dame die KanjerGuusje aan een vriendin wil geven, maar het boek is uitverkocht bij webwinkels als Bruna.nl en Bol.com. Toch wil ze het cadeau op korte termijn geven. Ik ga haar helpen. Ik heb nog enkele exemplaren van de eerste druk.