Woensdag 4 juli 2012

Moeite om mijn bed uit te komen. Ik kijk uit naar de vakantie. Beneden is het stil. Alle kinderen zijn nog steeds op zomerkamp. Ik werk thuis. Ik heb het druk. Yvonne laat de hond uit.

’s Middags wordt Yvonne opgehaald door Esther. Zij gaan samen koken bij de groep van Loes. Ik bezoek de afsluiting van het Beverkamp. Deze kinderen zijn 5 tot 7 jaar. Onze oudste dochter Janneke is leidster van deze groep. Zo te zien een geslaagd kamp. De kinderen stralen en de leiding ook.

Thuis werk ik verder. Op een gegeven moment ben ik het beu. Ik sla mijn laptop dicht. Pak de auto en rijd richting het zomerkamp van de groep waarmee ik jarenlang op kamp ging. Gezellig sfeertje met aan het einde van de avond een disco in pyjama.


Het is bedtijd. De kinderen gaan slapen. Een groepje heeft een ritueel bedacht. Elke avond wordt de foto van Guusje voor de tent gezet. In een kring staan de kinderen erom heen. Samen denken ze aan Guusje. En aan Anouk, de moeder van Justin. Anouk overleed op 27 oktober. Guusje drie dagen later.