Donderdag 5 juli 2012

Om 9 uur stap ik het kantoor binnen van een klant in Amsterdam. Zes uur later stap ik weer in de auto. Ik had nog een afspraak, maar deze is afgebeld. De auto heeft airco. Gelukkig maar. De meter geeft de buitentemperatuur aan: 28 graden. Het is zomer in Nederland. Thuis vraagt Yvonne: hier eten of op een terras?

Samen met Yvonne en onze oudste dochter Janneke zit ik op het terras bij De Roestelberg. Het eten is niet bijzonder. De frisdrank aangelengd met water. Toch is het heerlijk om buiten te zitten. Als ik afreken, is het bewolkt.

Thuis weer aan het werk. De ramen moeten dicht. Het regent inmiddels hard. Toch vertrek ik later op de avond weer naar het scoutingkamp. Het is bonte avond. Gezellig om mee te maken. Ik zie dat Loes de foto van haar zus uit de tent heeft gehaald. Ze laat Guusje meegenieten van de bonte avond.

Laat op de avond komt er een tweet voorbij dat Janneke geslaagd zou zijn voor haar IB. Ik bel naar huis. Onze dochter heeft geen mail ontvangen. Ik probeer haar docent te bereiken. Zonder resultaat. Gelukkig stuurt Nicole, de moeder van een klasgenoot van Janneke, de e-mail met resultaten aan mij door. Janneke is inderdaad geslaagd. Ik bel naar huis. Even onze oudste dochter blij maken. Yvonne en ik zijn trots op haar. 


Wat is IB? Zie hieronder: