Woensdag 30 november 2011

Het is een vreemde wereld waarin ik leef. Zeven maanden lang stond ik in de overlevingsstand. Dat is me opgevallen bij het doorlezen van het blog en het schrijven van het boek. Soms heb ik het gevoel dat de adrenaline nog steeds door de aderen stroomt. Ik ben nooit een geduldig type geweest. Alleen is het lontje nu soms erg kort. Niet dat ik dan uit mijn rol val. Het is meer dat ik snel de aandacht verlies. Het werken aan het boek geeft me positieve energie. Ik maak een monumentje voor Guusje.

Vandaag heb ik veel e-mails te beantwoorden. Vaak mensen die iets willen organiseren. Heel leuk als het om Stichting KanjerGuusje gaat. Samen met Jan-Willem, de voorzitter van de stichting, heb ik een e-mailadres aangemaakt: iksteun@kanjerguusje.nl
Als je de stichting wil steunen, stuur dan een e-mail naar dit adres.

Het is fijn om nu hulp te krijgen. Ik ben veel tijd kwijt aan het boek. Soms vragen mensen mij waarom ik het boek niet in eigen beheer uitgeef. Als ik alleen al zie wat een rompslomp er komt kijken bij het op de markt brengen van een boek, dan ben ik blij dat ik nu kan werken met professionele mensen. Het proces van opmaak tot eerste druk zou ik nooit hebben kunnen realiseren in zo’n kort tijdsbestek. En zelfs nu heb ik extra hulp nodig. Die krijg ik op dit moment van bestuursleden van Stichting KanjerGuusje.

Vandaag maak ik bekend waarvoor Stichting KanjerGuusje staat. Niet alles is op dit moment al geregeld. We hebben bijvoorbeeld nog geen bankrekeningnummer. Daar wordt aan gewerkt. Toch had ik een maand na het overlijden van Guusje de behoefte om de stichting te presenteren aan de buitenwereld. Yvonne en ik zijn geen bestuursleden van de stichting. Wij zijn ambassadeurs voor KanjerGuusje. Het geld wordt dus niet door Yvonne en mij beheerd, maar door de stichting. We hebben samen geformuleerd welke projecten onze doelen zijn. Daar gaat het geld naar toe. 

Een van de inkomstenbronnen van Stichting KanjerGuusje is het boek over Guusje. Vandaag is planning bekend:

Verkoop via internet start op vrijdag 16 december. Deze boeken worden per post thuisbezorgd.

Verkoop via Bruna Kaatsheuvel start op zaterdag 17 december. Je kunt hier alvast aangeven dat je graag het boek wil kopen. Dat kan door een tweet te sturen naar @brunakaatsheuve of door morgen even bij Bruna naar binnen te lopen. Bij @brunakaatsheuve ontbreekt de 'l' aan het eind en dat is geen foutje.

Na het avondeten hebben Yvonne en ik een interview voor de website van Libelle. Het gaat over de periode na 16 september. Op die dag werd Guusje geïnterviewd en werden er foto’s gemaakt. Het interview verschijnt in de eerstvolgende Libelle. Op vrijdag. Tijdens het interview was Guusje gelukkig. Ze was vrij van school. Niet om naar het ziekenhuis te gaan. Ze was vrij voor een fotoshoot en een interview. Welk meisje van tien wil daar niet vrij voor zijn?