Vrijdag 9 december 2011

Een rustige ochtend. Mailtjes beantwoorden. Boodschappen doen. Om 11 uur heb ik een afspraak met Rob Kemper van Uitgeverij Dodo. We bespreken onder andere de grote vraag die er is naar het boek. Dit leidde er gisteravond toe dat de webwinkel even ‘plat’ lag. Ook blijkt het voorlopig niet mogelijk om vanuit het buitenland een bestelling te plaatsen. Heeft te maken met de wijze waarop er betaald dient te worden. 

’s Middags wordt er eerst een foto gemaakt en daarna een interview afgenomen voor de Telegraaf. Journalist Erik Morsink heeft veel ervaring met ‘moeilijke’ onderwerpen. Vrij onbewogen praten we uitgebreid over Guusje en over Stichting KanjerGuusje. Het is een prettig en lang gesprek. We spreken af dat ik het interview mag lezen voor publicatie. Dat vind ik prettig.

Aan het eind van de middag weer veel mailverkeer. Onder andere afstemmen dat we met alle bestuursleden van Stichting KanjerGuusje volgende week een mooie cheque op kunnen halen bij Rabobank Kaatsheuvel.

Aan het begin van de avond gaan we naar een expositie van schilderijen. Eerst nog even een bloemetje halen. Bij Ambianze draagt het personeel een mooie kerstster als broche. Klanten kunnen deze sterren kopen en steunen hiermee Stichting KanjerGuusje.

Op de expositie hangt werk van Anton en Guusje. Onder andere een schilderij dat Guusje heeft gemaakt met de vrijwilligers van Emma Kinderatelier tijdens de zeven weken dat ze in het ziekenhuis was. Haar favoriete kleur is duidelijk zichtbaar.



Ik neem afscheid van Yvonne en Anton en rijd naar Oosterhout. Samen met Jan-Willem Koppers, voorzitter van Stichting KanjerGuusje, heb ik een afspraak met Frank van Gorkom, eigenaar van Bruna Kaatsheuvel. We maken afspraken over de boekpresentatie die volgende week vrijdagavond gaat plaatsvinden. Op donderdagmiddag wordt het boek gepresenteerd in het Emma Kinderziekenhuis aan de Nederlandse pers en een gezelschap van genodigden. Op vrijdagavond bij Bruna Kaatsheuvel aan de lokale pers en genodigden. We spreken vanavond ook af dat het boek verkocht gaat worden bij Bruna Rijen. Ook van deze winkel is Frank de eigenaar. Zo hebben klanten uit de omgeving van Rijen de mogelijkheid om het boek over Guusje bij Bruna te reserveren en op te halen.

Als ik naar huis rijd, zie ik bij veel huizen kerstverlichting. Gewoonlijk kreeg ik dan zin om ook thuis de kerstversiering van zolder te halen. Dit jaar ontbreekt dat gevoel. Kerstmis zal anders zijn.