Zondag 26 februari 2012

Als je vroeg opstaat, kun je veel doen op een dag. Ik vind het een aantrekkelijke gedachte. Ik ben een avondmens. Kan ’s morgens mijn bed niet uitkomen. ’s Avonds mijn bed niet inkomen. Te druk in mijn hoofd. Dat is altijd al geweest.

Om 1 uur vertrekken we naar mijn zus in Den Haag voor een verjaardagsfeest. Ik ben zo laat uit bed dat ik zelfs geen tijd heb om met onze hond een boswandeling te maken. Verjaardagsfeestjes zijn doorgaans niet aan mij besteed. Ik ben niet zo goed in ‘social talk’. Dat heeft niets met Guusjes overlijden te maken. Dat is altijd al geweest.

In de auto zit Yvonne te twitteren. Ze leest het volgende berichtje voor:




We zijn om half 8 thuis. De Ford heeft bijna een lege tank. In Sprang-Capelle is benzine goedkoop op zondag. Dat weten meer mensen. Het is druk. Als tijd geld is, dan is het toch nog een dure tankbeurt.

Er is koffie. Ik pak mijn laptop. Wil graag nog een en ander voorbereiden voor de komende week. Drie avonden organiseert restaurant De Lakei een benefietdiner voor KanjerGuusje. Maandag, dinsdag en woensdag. Elke avond ben ik aanwezig om uitleg te geven over Stichting KanjerGuusje.
Op dinsdag geef ik een gastcollege aan studenten van de opleiding Verpleegkunde van Fontys in Eindhoven. Daarna rijd ik door naar Roermond. Juul Habraken zingt haar lied ‘Stand Up’ in het tv-programma Limburg Vandaag. Het lied heeft ze geschreven voor Guusje. De opbrengst van de singelverkoop gaat naar Stichting KanjerGuusje.
Donderdag ga ik voorlezen en signeren bij Selexyz Gianotten in Tilburg. Ik heb zin in alle activiteiten. Ze geven me energie.

In mijn inbox vind ik acties. Voor Stichting KanjerGuusje. Twee voorbeelden:
Een braderie voor KanjerGuusje op woensdagmiddag 7 maart bij kinderdagverblijf Burgemeester in Tilburg.
Een sport en sponsorevenement voor KanjerGuusje op zondag 25 maart bij Family Fit Healthcenter in Kaatsheuvel.
Veel mensen die op willen staan voor KanjerGuusje. Haar dood is zinloos. De acties die ontstaan niet. Ze komen ten goede aan kinderen met kanker en hun naasten. Daar doe ik het voor.