Donderdag 22 maart 2012

Ik wil vroeg op kantoor zijn. Om 9 uur heb ik een afspraak. Daarom zit ik voor half 8 al in de auto. Ik haal het niet. Op de snelwegen worden lange files weggezet. Ik mopper. Plotseling komt Eev in gedachten. Ze wordt vandaag geopereerd. Er wordt een tumor verwijderd. Eev twitterde zelf dat het een risicovolle operatie is. Ik ben meteen een stuk minder chagrijnig.

Ik zit te werken. De telefoon gaat. In Etten-Leur organiseert Oracle voor klanten de zogenaamde Finance Day. Een collega uit Duitsland moet halsoverkop naar huis. Familieomstandigheden. Kan ik zijn presentatie overnemen?

Even later zit ik in de auto. Mijn gedachten vaak bij Guusje. Buiten schijnt de zon. Het weer verwent ons. In Etten-Leur ontvang ik de powerpoint van de presentatie. Even voorbereiden en dan het podium op. Spreken over geautomatiseerde controles in de bedrijfsprocessen. Andere koek dan social media.

Ik ben laat thuis. Eet alleen. Daarna even bankhangen. Victor komt binnen. Hij heeft een voorbeeld van een folder bij zich. Gemaakt door een professioneel vormgever. Het resultaat is verbluffend mooi. Er is veel vraag naar folders. We zijn blij dat we hulp krijgen bij het maken ervan.

Als Victor naar huis is, staan Suus en Patrick voor de deur. Samen met hun zoontje Julian. Ze komen uit Sint-Oedenrode. Ook zij brengen mooi nieuws: 450 euro voor Stichting KanjerGuusje. Suus bakt en verkoopt taarten. Het bedrag is gebaseerd op de taartenverkoop van vorig jaar.

’s Avonds zit ik alleen op de bank. Het was een drukke en vermoeiende dag. Mijn ogen vallen dicht.