Dinsdag 1 mei 2012

Het is lunchtijd. Broodjes eten met collega’s. Daarna een bijeenkomst. Ik luister geboeid naar de presentatie. Tussendoor kijk ik op mijn telefoon. Ik zie een verontrustend bericht. Bibi is overleden. Ik schrik. Haar broer overleed twee jaar geleden aan kanker. Twee kinderen in hetzelfde gezin. Beiden een neuroblastoom. Een vorm van kinderkanker.

Onverstoord doorwerken is lastig. De ziekte kanker is destructief. Dat zoiets wreeds kinderen overkomt. Het blijft onvoorstelbaar. Dan ook nog twee keer in hetzelfde gezin. Er zijn geen woorden voor.

Na het avondeten maak ik met Yvonne en Anton een boswandeling. We praten over onze kinderen en over het boek. De afgelopen tijd is hard gewerkt om de tweede druk van KanjerGuusje zaterdag te kunnen presenteren aan het publiek. Hoop dat het gaat lukken. Kom voor een gesigneerd exemplaar naar Festival Loyaal. Kijk ook eens op de website van dit festival. De opbrengst komt ten goede aan KanjerGuusje en aan Verstandelijk Gehandicapten Midden-Brabant.