Maandag 10 december 2012

Gistermiddag is het luisterboek KanjerGuusje verschenen. Bij het opstaan zie ik dat er veel aanvragen zijn om het boek te mogen ontvangen. Fijn dat er belangstelling is.  Alleen heb ik weinig tijd om alle aanvragen te verwerken voordat ik naar kantoor vertrek.

Ik heb het druk. Overdag met werkafspraken in Utrecht. Daarna thuis snel avondeten. Vervolgens met  Yvonne en Anton door naar Eindhoven. Achterin de auto verhuisdozen met spullen van Janneke. Bij IKEA kopen we een bed, een matras en een kast. We zijn pas laat in de avond weer thuis. Terug in Kaatsheuvel. Iedereen is moe na een lange dag.


Gisteravond gingen Yvonne en ik met bijna alle kinderen naar een bijeenkomst van Wereldlichtjesdag in Eindhoven. We zagen vele lichtjes branden. Een kaars voor elk overleden kind. Vandaag ben ik in gedachten vaak bij die lichtjes. Bijeenkomst van mensen die een machteloos gevoel van missen delen. Een kind dat voorging in de dood. Het blijft zelfs voor mij onvoorstelbaar. En toch is het gebeurd. Guusje liet me zien hoe je sterft.

De hele dag door komen er berichtjes voorbij over het luisterboek. Het doet me goed dat er ook weer veel belangstelling is voor deze versie van KanjerGuusje. Na de hardcover en het eBook. Er zijn vragen. Wordt het luisterboek op CD uitgebracht? Nee, de bestanden worden alleen online aangeboden. Je dient deze zelf op een CD te branden, als dat nodig is. Hoe kan ik de geluidsbestanden op mijn iPad zetten? Lastige specifieke vragen waar ik helaas geen antwoord op weet. Ik heb inmiddels wel veel tweets voorbij zien komen van mensen die het boek op hun iPad luisteren. Er moet dus een manier zijn om dit te regelen.

Het gratis luisterboek wordt aangevraagd door een e-mail te sturen naar boek@kanjerguusje.nl. Sommige mailtjes bevatten nauwelijks tekst. Andere mailtjes uitgebreide ervaringsverhalen. Ik vind het fijn dat mensen hun persoonlijke emoties en ervaringen delen. Het lukt me helaas niet om aan iedereen een antwoord te richten. Daarvoor kan ik de tijd helaas niet vrijmaken.