Woensdag 1 februari 2012

Werken in Utrecht. Aan het einde van de dag correcties doorgeven voor tweede druk aan CO2 Premedia. Zij zijn de vormgevers van het boek KanjerGuusje. Het is prettig om met hen samen te werken.

Via Twitter heb ik lezers gevraagd verbeteringen door te geven. Veel reacties per e-mail ontvangen. Belangrijkste toevoeging in de tweede druk is uitleg over de portacath. Veel lezers is niet duidelijk wat een portacath is. Dat begrijp ik. Ik wist het ook niet voordat we op de afdeling Kinderoncologie kwamen.

Er gaat ook een stuk tekst uit. Een dag na het overlijden heb ik geschreven over euthanasie. Hierdoor wordt soms de conclusie getrokken dat er sprake was van euthanasie bij Guusje. Dit is niet het geval. Ik zag laatst dat iemand schreef dat we Guusje hebben laten inslapen. Ik dacht nog: mijn dochter is geen hondje. Voelde me heel raar bij die beschrijving. Ik heb lang getwijfeld of ik de tekst over euthanasie eruit zou halen. De opmerking over ‘laten inslapen’ trok me over de streep: eruit met die tekst.

Als ik thuiskom, zijn de pannenkoeken op. Yvonne bakt een ei voor mij. Na het eten ga ik een dutje doen. Als ik wakker word, heb ik het koud. Daarom een warm bad. De avond vul ik met E-mails, Facebook, Twitter en Blog. Sinds Guusjes ziekte omarm ik social media. Ze brengen ons veel goeds. Het weekblad Privé publiceerde een artikel over het boek. We hebben slechts één exemplaar van Privé. Gisteren een oproep geplaatst op Twitter. Vanavond twee exemplaren op mijn bureau en een digitale versie in mijn mailbox. Ik vertel dit tegen Jeroen van Social Media Club 0413. De positieve kracht van social media. Jeroen nodigt me uit als spreker voor maandagavond 12 maart. Thema is social media en goede doelen.