Dinsdag 31 januari 2012

Vandaag thuiswerken. Ik zit beneden op de bank. Veel leeswerk. Loes is ook thuis. Vrij van school. Ze vindt het maar niks dat ik beneden aan het werk ben. Loes moet namelijk de hele tijd praten en ik wil geconcentreerd werken. Dat botst. Loes probeert wel tien keer de TV aan te zetten. Verslaafd aan televisiekijken.

Tijdens de lunch met Anton en Loes komt Yvonne thuis. Ze schuift aan. Twee dagen geleden twitterde Yvonne dat de ballon aan Guusjes stoel leeg was. Vandaag zijn er spontaan drie ballonnen bezorgd. Na de lunch maak ik ze vast aan Guusjes stoel. De warme kracht van social media. Veel mensen leven met ons mee.





Het is vandaag een gewone werkdag. Het leven voor Guusjes ziekte komt terug. Onze kinderen zijn wat ouder geworden. Lisa werkt bij de viswinkel. Ze krijgt elk weekend visgerechten mee naar huis. Anton vraagt of ze uitbetaald krijgt in vis of in geld. Lisa haalt paella uit de koelkast. Deze eet ze samen met Anton. De rest eet boerenkool met rookworst. Vreemde combinatie op de eettafel.

Tijdens het eten levendige gesprekken. Janneke praat over op kamers gaan en de gevolgen voor haar slaapkamer thuis. Lisa wil liever niet praten over haar verliespunten. Hans ook niet over zijn pakketkeuze, want het keuzeformulier ligt nog altijd in zijn kluisje op school. We zijn weer een gewone gezellige familie. Voor de buitenwereld. Van binnen is er veel veranderd. Ik denk steeds aan Guusje. Elke moment van de dag.