Zaterdag 24 maart 2012

Een vol programma. Weinig tijd om rustig te zitten. Even bijkomen. Eerst naar Tilburg om mijn nieuwe bril te laten afstellen. Druk onderweg. Druk in de stad. Druk in de winkel. Je zou verwachten dat mensen met dit mooie weer erop uit trekken. Doen ze ook. Naar de stad. Daar waar ik ze niet verwacht.

Om 1 uur ben ik samen met Yvonne en Loes bij bloemwinkel Ambianze. Daar werden met kerst sterren verkocht. De opbrengst was voor Stichting KanjerGuusje. Vandaag nemen we namens de stichting de cheque in ontvangst. Meer dan vijfhonderd euro.




Onze buren Pascal en Angelique zijn de eigenaren van de bloemenwinkel. Niet alleen voor de stichting zijn ze steun. Ook voor ons. Na Guusjes overlijden hebben ze voor ons gekookt. Samen met de andere buren. Elke avond tot aan de uitvaart.

Na de uitreiking van de cheque leg ik boeken in de auto. Ik rijd naar het Wolluks Benefiets Spektakel. Een spinningmarathon waarmee geld wordt ingezameld voor Alpe d’HuZes. Er zijn ook diverse activiteiten. Zo ga ik een uurtje signeren.

Jörn rijdt ook voor KanjerGuusje
Nooit eerder bezocht ik een dergelijk evenement. De sfeer is bijzonder. Allemaal mensen die zich inzetten voor het goede doel. Bij het signeren spreek ik een moeder die een kind verloor net na de geboorte. Ze leest mijn blog elke dag. Veel herkenning. Het maakt niet uit hoe lang een kind leeft. Elk koesterkind wordt dagelijks gemist.

Helaas kan ik maar een uur blijven. Paul McCartney treedt op in Rotterdam. We parkeren onze auto rond 5 uur bij Ahoy. Samen met Yvonne, Janneke en Lisa loop ik naar een snackpunt. Tijd voor een frietje. Een dame heeft vanmorgen het blog nog gelezen en zegt: ‘Jullie zijn toch die mensen van het blog.’ Lisa en Janneke reageren alsof we BN-ers zijn die overal herkend worden.

We wachten meer dan een uur. Dan mogen we naar binnen. Een plaats vlakbij het podium. Met dank aan een lieve twittervriendin die voor ons veldkaarten heeft geregeld. Paul McCartney wordt dit jaar 70. Zijn optreden duurt drie uur. Hij straalt energie uit. Ik geniet. Ook van de liederen waarmee hij John en George herdenkt. Bij ‘Here Today’ komen mijn tranen. Stel je voor dat ik met Guusje nog een gesprek zou kunnen voeren. Wat zou ik haar zeggen?


Lisa en Janneke vonden het ook fantastisch. Ze krijgen een t-shirt. Op de terugweg een CD op. Een concertregistratie van enkele jaren geleden. Veel liedjes die we vanavond niet hebben gehoord. Paul zou nog een fantastisch optreden kunnen verzorgen. Drie uur lang met weer andere liedjes.  Het zou weer prachtig zijn. Voor mij is Paul de grootste. Een levende legende. Er is Paul en daarna … niets. Dat heeft hij vanavond bewezen.