Zondag 25 maart 2012

Een dikke week geleden hebben we elkaar ontmoet in Antwerpen. Toen leek alles weer redelijk goed te komen met de longontsteking van jullie dochter.
En dan nu ineens dit......!!
Als ik terugdenk aan het openhartige gesprek dat we met een aantal collega's hadden tijdens het avondeten, herinner ik me vooral de toewijding, energie en liefde waarmee jij, Lowie, over jouw gezin sprak.
Die eigenschappen worden nu behoorlijk op de proef gesteld.

e-mail van Rob, collega Cambreur College – 4 april 2011

Al vroeg word ik twee keer uit mijn slaap gebeld. Wat heb ik daar een hekel aan. Vannacht is de zomertijd ingegaan. Voelt als een jetlag. Zeker over twee dagen. Weet ik uit ervaring.

Zeven maanden zomertijd
Zeven maanden ziek

Ik heb hoofdpijn. Voelt als een kater na een feestje. Het was een prachtige avond. Veel aan Guusje gedacht. Liedjes komen anders binnen dan voorheen. Voorafgaand aan het concert klonk: it’s getting better all the time. Sprak me altijd aan. Heb niks meer met dit nummer. Hoort bij een vorig leven. Het leven waarin alles goed kwam.

Ik wil naar buiten. Samen met Yvonne, Loes en Anton maak ik een boswandeling. Wat ben ik chagrijnig. Waarom? Geen idee. Of is het dan toch die belastingaangifte die nog steeds niet is ingevuld?

Weer thuis gaan we naar Family Fit Healthcenter. Daar wordt vandaag gesport voor twee goede doelen: KanjerGuusje en Villa Joep. Net als gisteren ben ik onder de indruk van de mensen die sporten voor een goed doel. De opbrengst is bijna 2400 euro. Hiervan is de helft voor Stichting KanjerGuusje. Er worden ook nog even 5 boeken verkocht. Dat betekent signeren.

De rest van de dag ben ik druk. Het lijkt wel of de stroom van e-mails nooit opdroogt. Een goed teken. Verder werk ik aan een persbericht voor 5 mei. Dan wordt er bij Chalet Fontaine een groots evenement georganiseerd. Ook weer voor Stichting KanjerGuusje.

Zomertijd betekent langer licht. Daarom vandaag een tweede boswandeling. Na het avondeten. Yvonne vertelt dat ook zij veel bezig in met Guusje. We kijken samen terug naar vorig jaar. Het weekend dat alles nog goed zou komen.

Thuis begin ik toch maar aan de belastingaangifte. Ik loop vast bij de zorgkosten. Ik ben er inmiddels achter dan uitvaartkosten niet meer aftrekbaar zijn. Verblijf in het Ronald McDonald Huis wel. Ik blader in de map met Guusjes papieren. Kom het verslag tegen dat gemaakt is op vrijdagmiddag 28 oktober. Het gesprek met de artsen. Ik moet doorbladeren. Dat  verslag nu niet gaan zitten lezen. Wat doe ik? Lezen natuurlijk. Het gesprek herbeleven. Zal ik vanaf 31 maart mijn eigen boek weer dagelijks gaan herlezen? Elke dag opnieuw beleven? Op Twitter lees ik berichtjes van mensen die dat gaan doen. Ben ik in elk geval niet de enige.

Onze Guusje
Ze moest eens weten