Donderdag 12 april 2012

Yvonne gaat niet werken. Dat voelt vreemd. Ik ben gewend dat ze al vroeg de deur uit is. Ze brengt Anton en Loes naar school. Daarna drinken we samen koffie. Ik vertrek naar kantoor.

De storing bij Vodafone is opgelost. Dat zegt men. Toch kan ik nog steeds niet bellen. Daar baal ik behoorlijk van. Ik ben gewend gesprekken te voeren vanuit de auto. Dat gaat niet. Op kantoor hoor ik dat ik niet de enige ben.

Ook bij de bank gaan er zaken mis. Ik ben bezig een rekening te openen. Ik zou hierover worden gebeld, maar dat is men vergeten. Als ik tegen 5 uur bel, is het te laat om mij nog te kunnen helpen. Ik merk dat ik een korter lontje heb dan voorheen.

Gelukkig is de pan met avondeten nog niet leeg bij thuiskomst. Ik eet alleen. Daarna maak ik een boswandeling met de hond. Even uitwaaien. Frisse lucht doet me goed.

’s Avonds breng ik samen met Yvonne een bezoek aan een dame die ons wil helpen bij het voeren van de administratie van Stichting KanjerGuusje. Onderweg vraag ik aan Yvonne hoe haar dag was. Ze is druk geweest met het versturen van folders. Er waren meer dan twintig aanvragen. Is dat belastend? Volgens Yvonne niet. Het goede doel geeft haar energie.