Zaterdag 7 juli 2012

Janneke is jarig. Alleen Yvonne en ik zingen bij haar bed. Loes slaapt nog. De andere kinderen op zomerkamp. In de loop van de middag keren ze terug. Bij het scoutinggebouw is het een gezellige drukte. Alle groepen keren vandaag terug. Hoewel ik geen bestuurslid meer ben, word ik uitgenodigd voor de barbecue. Hiermee wordt het scoutingseizoen officieel afgesloten.

Onze kinderen zijn erg moe na een week kamp. Ik moet Anton wakker maken voor het avondeten. Fijn dat alle kinderen weer thuis zijn. Ik geniet van de gezellige gesprekken aan tafel. Yvonne en ik hebben voor Janneke een extra cadeautje gekocht. We zijn bang dat onze kinderen de verjaardag van hun oudste zus zijn vergeten. Dit is niet het geval. Ze hebben samen cadeautjes geregeld. Een goed teken en fijn voor Janneke: veel cadeaus.

De felicitaties stromen binnen. Via Twitter en Facebook. Ook echte kaartjes. Soms van twittervrienden die Janneke niet kent. Alle aandacht is fijn. Zeker op een dag als vandaag. Voorheen een dag van enkel feest. Nu met een randje van gemis.

Janneke gaat naar de barbecue. Een uurtje later besluiten ook Yvonne en ik te gaan. Het is gezellig. Diverse keren word ik gevraagd om weer terug te keren in het bestuur van de scoutingvereniging. Het kriebelt wel, maar ik moet reƫel zijn. Ik heb een drukke agenda. Daar kan niet ook nog een bestuursfunctie bij. Ik was secretaris en toen werd Guusje ziek. Ik weet dat het tijd kost, veel tijd. Zeker als je het goed wil doen. Aangezien ik zaken graag goed doe, kan ik het beter niet doen.