Een beetje begrip

Ik zou willen dat Guusje niet gestorven was. Ik zou willen dat ik haar terug had.

Ik wil dat je niet bang bent om de naam van Guusje uit te spreken. Guusje is belangrijk voor mij.

Ik wil dat je me over Guusje laat praten. Het is elke dag mijn favoriete onderwerp!

Ik wil dat je Guusje niet opnieuw laat sterven, door haar foto’s, tekeningen en andere dingen uit je huis te verwijderen.

Ik weet dat de dood van Guusje je verdriet doet. Laat me dat weten.

Ik wil dat je begrijpt dat verdriet mij verandert. Toen Guusje stierf, stierf een groot deel van mij met haar. Ik ben veranderd door Guusje's dood.

Ik hoop dat je niet verwacht dat mijn verdriet na zes maanden of een jaar over zal zijn. Ik zal Guusje altijd missen en ik zal altijd rouwen om haar dood.


Dit is een bewerking van een reactie die twee dagen geleden werd geplaatst. De tekst raakte me.