Woensdag 23 november 2011

Een gewone werkdag voor de meeste mensen. Yvonne en ik zijn thuis. We hebben beiden het idee behoorlijk van slag te zijn. We moeten er niet aan denken om te werken. Ik ben bezig om de tekst van het blog om te zetten in boekvorm. Yvonne leest mee. Samen beleven we de afgelopen maanden in sneltreinvaart opnieuw. Veel stof om over te praten.

Overdag werk ik aan het boek en maak ik samen met Yvonne en Loes een boswandeling. Tegen het einde van de middag wordt ik door mijn zussen gebeld. Vader ligt nog steeds in het ziekenhuis. De situatie is redelijk complex. De vraag is of hij terug kan naar huis. Ik besluit om samen met mijn moeder een bezoek te brengen aan vader.

’s Avonds ontvangen we Hans en Tatiane, oud-collega’s van het Cambreurcollege. Zij zijn in voor een goed gesprek over Guusje. Hans is tegenlezer. Het is hem niet gelukt om de volledige tekst door te nemen. Zijn aanwijzingen zijn bruikbaar.

Het is laat in de avond. Ik heb een volle mailbox. Het gaat weer niet lukken om alle e-mails te beantwoorden. Binnenkort Sinterklaas en daarna Kerstmis. Het worden hele vreemde dagen. Ik ben niet in de feeststemming. Vanmiddag maakten Yvonne en ik een boswandeling. Hebben onze kinderen wel zin in feest? We weten het niet. Waarschijnlijk wel. We gaan er maar het beste van maken. Dat doen we ook met verjaardagen. Gewoon vieren. Vrijdag is Lisa jarig. De eerste verjaardag zonder Guusje.