Zaterdag 12 mei 2012

Morgen is het Moederdag. Bij de bloemenwinkel van onze buurman deelt Anton ijsjes uit. We gaan een kijkje nemen. Yvonne en ik kopen bloemstukken voor onze moeders. Anton vermaakt zich als ijscoman.



Aan het einde van de avond komt er een spotje voorbij op televisie van KWF Kankerbestrijding. Ieder mens verdient morgen.


Morgen is het Moederdag. Guusje is er niet bij. Niet lichamelijk. Daarom het volgende gedicht. Voor Yvonne en voor alle ander moeders die een kind missen.

Hoi mam, het is Moederdag!!
We zijn vandaag heel blij
En weet je wat het mooie is
Ik ben er echt ook bij

Ik stuur je een piepklein veertje
Ik blaas een geurtje in de wind
Ik wijs je prachtige bloemen aan
Die jij zo mooi en lieflijk vindt

Mam, ik zit al te wachten
Op het randje van jouw bed
En heel stiekem heb ik
Dat liedje in jouw hoofd gezet

Ik straal met engelenliefde
Als warme zonneschijn
Jij weet als geen ander
Dat deze warmte nooit verdwijnt

Ik ben altijd in en om je heen
Voel maar geen verdriet
Ik hoop van ganser harte
Dat jij mijn kleine geschenkjes ziet

Dat jouw hart dan wordt vervuld
Met vlagen van geluk
En weet dat ik ook een dikke kus
Op jouw beide wangen heb gedrukt

bron www.troostgeschenk.nl