Woensdag 22 augustus 2012


Yvonne gaat om half 8 de deur uit. Ze fietst naar haar school. Het weer werkt mee. Ook ik vertrek. Maar wel per auto. Onderweg is het rustig. Ik kan lekker doorrijden.

Naast werken breng ik vandaag een bezoek aan het Emma Kinderziekenhuis. Er is een bedrijf dat binnenkort een jubileum viert. De eigenaren gaan hun relaties vragen om een bijdrage te storten voor Stichting KanjerGuusje. Het bedrijf laat hiervoor een promotiefilmpje maken. Er worden beelden geschoten in het ziekenhuis.

Samen met Jan-Willen, voorzitter van de Stichting KanjerGuusje, en de filmmakers krijg ik een rondleiding op de verbouwde afdeling Kinderoncologie. Het ziet er mooi uit. Behandelstoelen in plaats van bedden voor kinderen die chemotherapie krijgen. Het is heel stil op de gang. Ik hoop dat ouders hier toch de tijd en ruimte vinden om met elkaar te praten. Contact met lotgenoten is waardevol.

Ik ontmoet Arthur en Anneke. Ze zijn vrijwilligers van het Emma Kinderatelier en werken mee aan het promotiefilmpje. Ze vertellen enthousiast over de kunstwerken die ze met jonge patiënten maken. Ze zijn erg blij met de karren die we hebben geschonken. Elke keer word ik geraakt door de verhalen die Arthur vertelt. Het geld van boekverkopen, donaties en acties kan niet beter terechtkomen. Het Emma Kinderatelier geeft kinderen trots. Op moeilijke momenten in een te jong leven.

’s Avonds ben ik aan het werk. Verder ruim ik mijn privémailbox op. Helaas zijn er aan het einde van de dag ‘nog te beantwoorden berichten’. Het is steeds weer een uitdaging om de inbox leeg te krijgen. Vandaag is deze missie niet gelukt. Morgen weer een dag. De mailtjes lopen niet weg.