Vrijdag 7 september 2012

Ik werk parttime. Vandaag geen werkdag. Ik zet de e-mail op mijn telefoon uit. Deed ik de laatste tijd vaker in het weekend. Nadat Yvonne en ik samen Loes naar school hebben gebracht, drinken we koffie. Ik ga naar boven. Niet om te werken. Mijn mailbox loopt over en de administratie is een puinhoop. De bezem moet er doorheen.

Na de lunch maak ik een boswandeling. De zon schijnt warm en geeft me een vakantiegevoel. Ik denk nauwelijks aan mijn werk. Thuis ga ik terug naar boven. Mijn blog verdient een opknapbeurt.

’s Avonds komen Berry en Mieke op bezoek. We zijn al jaren vrienden. Ook zij zijn geraakt door Guusjes overlijden. Ze hebben weinig verlieservaring. Toch weten ze ons te steunen.

Het is na half 2 als Berry en Mieke naar huis fietsen. Ik pak mijn laptop om te kijken hoe het met Marnix gaat. Zijn moeder schrijft dat de weg naar het einde is begonnen. Dat wil ze niet. Dat wil ze nooit. Ze is nooit klaar om haar zoon te zien sterven. Toch zal ze hem laten gaan. Uit liefde.