Dinsdag 23 oktober 2012

Een dag op kantoor. Ik zoek een rustige plaats om te werken, zodat ik weinig word gestoord. Toch wordt het ook vandaag weer laat. Als ik thuis ben, eet ik alleen. Yvonne gaat Loes ophalen bij tekenles. Ik vraag of ze even kan wachten, dan is mijn eten op en rijd ik even mee.

Bij tekenles lopen we naar binnen. Loes laat trots haar ingekleurde tekening zien. Sterren en raketten. In beide zitten mensen.

‘Wie zijn die sterren?’
‘Dit is Guusje.’
‘En wie zij die andere sterren?’
‘Er zijn meer mensen dood, papa.’
‘En ben jij er ook?’
‘Hieronder in die raket.’

Trots neemt ze de tekening mee naar huis. Als we thuis zijn, gaat Loes naar bed. Er wordt koffie gezet. Yvonne wil koeken uit de voorraadkast halen. Ze weet zeker dat er een pak moet liggen. Ze komt de woonkamer binnen. Op zoek naar de dader. Wie heeft er een pak koeken ontvreemd? Alle verdachten ontkennen.

Er is een bestelling voor twee gesigneerde exemplaren van het boek KanjerGuusje. Ik heb inmiddels geleerd om te factureren vanuit het boekhoudprogramma. Helaas is de lay-out nog niet correct. Ik probeer deze aan te passen. Ik ben vrij handig op het gebied van automatisering, maar het programma is niet gebruiksvriendelijk.

Terwijl ik hiermee bezig ben, staat Loes ineens naast me. Ik vraag wat er aan de hand is, hoewel ik al een vermoeden heb. Ze mist Guusje. Zal ik dan maar een hoofdstuk voorlezen uit Raveleijn? Even later zitten we samen in het grote bed.