Zaterdag 28 april 2012

Heerlijk lang uitslapen. Dat kon ik vroeger. Tegenwoordig is half 10 al laat. Ook vandaag denk ik meteen aan Guusje. Ik weet dat er ouders zijn die de dagen of weken bijhouden dat hun kind dood is. Dat heb ik de afgelopen maanden nauwelijks gedaan. Ik realiseer me wel dat ik bijna een half jaar verder leef zonder Guusje. Zo onwerkelijk. Ze is er niet fysiek, maar ik denk steeds aan haar.

Na het ontbijt ga ik naar boven. Maak een lijstje ‘things to do’. Als ik er naar kijk, realiseer ik me dat het veel is. Mijn voornemen: alles afwerken in een rustig tempo. Terwijl ik bezig ben met geldzaken, stapt Yvonne de kamer binnen. Ze heeft een blad in haar hand. Ik herken de cover. Dit is het personeelsblad van Oracle. Deze editie is gebaseerd op het magazine Helden. Op de cover wordt verwezen naar een groot artikel: een interview over Guusje, mijn held.



Foto: Marco Hofsté - Interview: Jannie Roos


Ik merk ook vandaag dat andere mensen aan Guusje denken. Eev speelde haar eerste hockeywedstrijd van dit seizoen op de dag van Guusjes uitvaart. Elk doelpunt was voor Guusje. Vandaag de laatste wedstrijd. Haar team wordt kampioen. Ze schrijft op haar Facebook: En dat ene mooie doelpunt was speciaal voor jou vandaag Guusje!

Rustig werk ik mijn lijst af. Halverwege de avond constateer ik dat er nog altijd ‘things to do’ zijn. Het is maar zo. Morgen een dagje weg met familie. Maandag gelukkig nog een vrije dag.